Bio kväll

Hejsan!
Hade en superrolig dag igår. Efter skolan gick jag och Becca hem till mig. Efter ett utsökt mellanmål innehållande muffins, mjölk och macka gick vi ner till stationen. Vi tog tåget till Centralen där vi träffade Diana. Tillsammans gick vi och åt en nyttig middag på Donken. MUMS! Vi fortsatte till bion där det var 50 meter kö. Skojjar inte hela gatan var full! Som tur var hade Frida och Emilia kommit dit före oss och stod ganska långt fram i kön. Tur vi hade som inte behövde ställa oss sist. Äntligen inne och man ser en ny lång kö till där man köper popcorn, godis mm. Vi orkade bara inte ställa oss i en kö till och vi ville såklart ha bra platser så vi gick in till biosalongen. Vi fick faktiskt bra platser. Men vad är en bio utan popcorn tänkte jag och Becca oxh gick ut och ställde oss i den långa kön bara för att få popcorn. Vi tog en stor popcorn som vi skulle kunna dela på.

Filmen var jättebra. Vi har ju läst boken i skolan så det var roligt att se filmen. Lite besviken blev jag på att dom hade tagit bort personer som finns i boken tex Jennas morfar och Jennas mammas bästa kompis. Filmen handlar ju om Jenna och hennes mamma som har canser. I filmen blir Jenna kompis med Ullis som går på fester, dricker och röker. Ullis har en mamma som är alkoholist. Ingen av Jenna eller Ullis har någon pappa. Men nu tänker jag inte säga mer, filmen har ju inte haft premiär!

Poster
"Framsidan" av filmen

Kommentarer
Postat av: diana

aa vi hade roligt, :)

och donken var ju god och det är den ju alltid,

och det var dåligt att inte jennas morfar inte var med,

men aa det blev en lyckad kväll iallfall :)

2009-01-21 @ 17:45:55
URL: http://cheat.blogg.se/
Postat av: Malin

Det tycker ja också! :D

2009-01-21 @ 19:59:42
URL: http://zioz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0