Bildlektion

Idag har vi haft bildlektion med vår kinesiska lärare Cicci. Vi lärde oss att måla med skugga, djup och 3D i bokstäver. Först så skrev vi vårt namn med tjocka bokstäver. Sedan skulle vi dra streck från varje hörn som bokstäverna upp till en punkt som fanns ovanför. När det var klart bestämde vi djup i bilden. Jag valde att göra mycket djup i bilden. När vi dragit ett streck dit djupet ska nå suddar vi allt ovanför. Sedan suddar vi också alla streck som "försvinner" bakom bokstäverna. Nu är det svåraste klart.

När det är dags att färglägga valde jag att bara använda blyertspenna. Ljuset skulle komma framifrån och det innebär att bokstävernas skugga är längre bak. Här kommer Cicci in för att jag inte fattar hur jag ska göra skugga. När hon har stått och förklarat för mig i en kvart börjar jag fatta. Jag målar och målar och målar. Äntligen färdigt!


Här ser ni resultatet av allt mitt arbete

Kommentarer
Postat av: S

Snygg bild ffs :D

2009-01-24 @ 12:56:59
URL: http://sandrawkjellberg.blogg.se/
Postat av: niivo

Shit vad cool bild ! Det måste jag testa med mitt namn ;P. Hoppas det inte gör något fall jag börja premenera (stavning?) på din blogg :) Ha en bra kväll <3

2009-02-07 @ 16:55:57
URL: http://niivo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0